loading...
تیم دانشگاه مجازی
مهرزاد احمدی بازدید : 74 جمعه 09 دی 1390 نظرات (1)

مـیدانـید چـگونه مـیتوان مـثبت اندیـشــید ؟
تصـور کـنید ، خـواهان چـیزی هـسـتید ، و هنگـام تعـمـق و انـدیشیـدن بـه آن ، کــلی جـمله تاکیـدی مـثبت را تکـرار میکـنید ، اما ناگـهان تنـاقـض و تضـادی به سراغـتان مـی آید ، وجـروبحـثی اسـاسی راه می افـتد ، انگـار کـه کـسی مـدام در حـال غـرغـر اســت .
در ایـن حـالـت چـه اتـفــاقـی مـی افـــتد ؟
وقـتی تضـاد و تنـاقـضی را احسـاس مـیکـنیم ، مـغزمـان به طـرفـش مـیرود . بـه ایـن دلـیل بعـضی هـا با مـثبت اندیشـی مشکـل دارند . آنـها تصـور می کنند ، مثبت اندیشی یعـنی هـمین ، و در این کار شکـست مـی خـورند . دلیلـش را نـمی داننـد ، و احـسـاس می کننـد کـه دارنـد کـار را درسـت انجــام مـی دهــند !
بلــه ، ایـن درسـت ، آنهـا مـثبت می اندیشـند ، امـا آنچــه را کـه بـدان مـی انـدیـشــند ، دوسـت نـدارنـد . آنهـا فکــر مـیکـنند کـه چیـــزی را می خـــواهـند ، اما مـی دانند کـه اسـتطاعـت مالـی اش را نـدارنـد . آنهـا از فکـر اسـتطاعـت مـالی چیـزی را نـداشــتـن خـوشـشــان نـمــی آید و اینجــاسـت کـه تـضـاد و تنـاقــض پیـش مـی آید .
یادتـان باشــد : مغـزتان تـفـاوت بیــن واقـعـیت و تـجـــســـم زنــــده و خـــلاق را درک نمــی کـند .
بـنابـرایـن ، شـمــا اتـومبیــلی جـدیـد و زیبـا را بـه صـــورت زنـده و خـــلاق تـجـســـم مـی کـنیـد .
و ، ای وای ! نـاگـهـان مـتوجـه مـی شـویـد کـه از درون دچــار تـنـش و فــشــردگـــی شـده ایـد ، چــون مـی دانیـد کـه اسـتطاعــت خـریـدش را نـداریـد . (پـس حـالا داریـــد چـه چـیزی را بـه طــور زنـده و خـــلاق تـجـسـم مـی کـنیــد ؟ )
تـنـش و فــشـردگـی درونـی ، واکــنش بدنتــان اسـت . بـه خـصـوص وقـتی کـه داریـد با مـغـزتان حـرف مـیزنیـد ، بـدنتـان 55% از ارتباطــتان را شـکل می دهــد . مــغزتان بیــشتر بـه چـه چیـزی تـوجـه دارد ؟
بـه کـلـماتتـان کـه فقـط 7% از ارتباطـتان را بـه عـهده دارنـد ، یا به بدنتان که 55% از ارتباطـتان را تشـکیل مـی دهــند ؟
بـه بدنتـان ، درسـت اسـت ؟ بسـیار خـب.
خـب ، پـس دریافـتـید کـه مـغـزتـان بـه تنـش و فــشردگـی بدنـی تـوجه بیشـتری دارد . آدمـها با هــم مـتفـاوتـند ، امـا بیاییـد فـرض را بـر ایـن بگــذاریـم کـه تنشـتان بـه شــما مـی گـوید ، اوه ، نـه ، اتـومـبیل جـدیـد یـعـنـی خـرج بیشتـر ، قسـط بیشـتر ، تعـمـیر و نگـهـداری ، بیمـه و ... حـتـی اگـر اتـومبیـل جـدیـدی هـم بخـرم ، اسـتطاعـت مالی این هـمه چـیز دیگـر را نـدارم .
و حــدس بزنیـد کـه چـه اتفــاقـی مـی افـــتد ؟
ایـن چــیزیـسـت کـه مغـزتان برایـتان مـی آورد : مــشــکلات.
مـغـزتان قـصد دارد ، بـه کـارش برسـد ، یعـنی آوردن هـمان چـــیزی کـه شمــا بـه او نشـان مـی دهیـد ، و شمـا چـه چـیزی را بـه آن نشـان داده ایـد ؟ مـشـکلات را.
خـب ، حـالا چگـونه می تـوان ایـن رونـد را عــوض کـرد ؟
ایـن هـم راهــش : شـما بطـور خـلاق و زنده اتومبیل جدیدی را مجسم می کنید و ذهـنا هـم می گوییـد : هیچ ضـرر و صـدمـه ای برای کسی ندارد . اگـر به طـور تصادفـی و ناگهـانی افـکار خـرج و قسـط اتومبیل و ... به ذهـنتان خطـور کرد ، فــورا ذهـنتان را به جـمله ی هـیچ ضـرر و صـدمه ای برای کـسی نـدارد ، هـدایت کـنید که یعـنی هـیچ ضـرر و صـدمه ای بـرای شـما هـم ندارد .
شمـا می دانیـد که داشتـن اتومبیـل جـدید ، دقیقـا هـمان چـیزی است که می خواهـید ، به هـمان مـبلغـی که می خـواهـید ، به هـمان روشـی کـه مـی توانیـد آن را بپـذیریـد و اسـتطاعـتش را داریـد . هـیچ ضـرر و صـدمه ای بـرای شـما و کـسـی ندارد .
هـمین روش برای شـغل جـدید ، خـانه ای جـدید ، هـدف جـدید ، خانواده ی جـدید و ... صـدق می کـند . چــرا ایـن کـار مـــوثر اسـت ؟
چــون از هـمان لحـظه ی اول ، مـنفی اندیشـی را مـتوقـف مـی کنید . ذهـنتان به طـور خـودکار می رود بـه سـمتی که هـیچ ضـرر و صـدمـه ای بـرای شمـا و کـسی نـدارد ، و نفــس راحـتی می کــشید و احسـاس می کـنید که آرامـش و آسـودگی در کـل بـدنتـان جـاری شـده اسـت . مغـزتان دیگــر تضـاد و تناقـضی را نمـی بینـد .
اکــنون درک بهــتری از مـــثبت اندیشــی دارید .
اکــنون می توانیــد مــثبت بیــاندیشیــد : هــیچ ضـرر و صـدمه ای بـرای شمـا و کـسی نـدارد .
از این راهـکار ، معقـولانه اسـتفاده کـنید و صلح و صفا و آرامش را احسـاس کنید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 82
  • بازدید کلی : 7,747